Tuesday 18 February 2014

Mata Kecil Itu....

Assalamualaikum...

Hurmmmmmm.....secara jujurnya saya tak pernah membayangkan diri saya sebagai seorang Mummy....
Saya kenal siapa saya...tahap kesabaran saya sangat nipis...
Dan saya melihat diri saya sebagai seorang pensyarah yang berjaya....bakal mempunyai PHD...maka tidak mungkin saya akan mempunyai seseorang yang bergelar anak..

Satu hari..hati terdetik mahukan seorang bidadari ^_^

:: S.U.F.I ::

Saya selalu marah-marah...
Kenapa Sufi macam ni...
Kenapa Sufi macam tu...
Kenapa Sufi asyik nak dukung...
Kenapa Sufi asyik nak melekat je kat Mummy...
Kenapa...Kenapa...Kenapa...
dan...
Kenapa yang paling besar adalah...
KENAPA Sufi refused botol??
Kenapa Sufi nak direct feeding...
Kenapa Sufi buat Mummy macam ni?? Sampai Mummy korbankan kerjaya Mummy...

Tapi...kata Bonda....kata Simey...

Saya beruntung dapat Sufi...

Sufi sangat jarang menangis...
Untuk dengar Sufi menangis dalam sehari amat susah...
Sufi suka tidur...
Sufi bangun pagi jam 10 pagi...Sufi mandi...
Jam 11 pagi Sufi tidur balik...
Sampai kul 2 pm...Sufi bangun minum susu...dan Sufi akan sambung tidur lagi...
Pukul 5pm Sufi bangun...Sufi mandi dan baring-baring depan tv...

Jam 8pm Sufi akan tidur...hingga lah jam 10 pagi esok...
Sufi mengerti...Mummy tak sabar...
Maka Sufi takkan susahkan Mummy...

Dan...apa yang Sufi mahu hanyalah Mummy...
Ada di sisi Sufi...
Mata kecil Sufi tak pernah jemu untuk pandang muka Mummy...
Sufi tersenyum.








Salam.

Jumpa lagi~~

2 comments: